Erhvervsaftale hos Bring

Bring er et leveringsselskab, der opererer i hele Norden og tilbyder forskellige typer af forsendelser til både private og erhvervskunder. Mange danske webshops vælger at sende pakker med Bring, men vil Bring også passe som samarbejdspartner for dig? I denne tekst vil vi gennemgå nogle af de fordele og ulemper, der er ved at benytte Bring til pakkelevering, samt en introduktion til hvordan du kan implementere Bring som leveringsmetode på din webshop.

Fordele ved at sende pakker med Bring

1. Brugervenlighed

En af de største fordele ved Bring er deres brugervenlighed. De har nemlig skabt løsninger, der gør det let og bekvemt for kunderne at sende og modtage pakker. De har f.eks. hurtig fragt, effektiv sporing og god kundeservice. De har også et stort netværk af udleveringssteder, hvor man kan hente sin pakke. Eller man kan vælge at få den leveret direkte til døren.

2. Fleksible rammer

En anden fordel ved Bring er deres fleksibilitet. De kan nemlig håndtere både post, pakker, bud og gods. Det betyder, at de kan imødekomme forskellige behov og ønsker fra deres kunder. Uanset om du skal sende en lille pakke eller en stor palle, kan Bring klare opgaven.

3. Bring spiller på hjemmebane

En af Brings store styrker er deres nordiske tilstedeværelse. Det gør dem til et oplagt valg, hvis man skal sende pakker til andre nordiske lande som f.eks. Sverige eller Norge. De har nemlig stor erfaring med at levere sikkert og hurtigt over grænserne.

4. Fleksible priser 

En fjerde fordel ved Bring er deres prisniveau. Priserne varierer alt efter vægt, størrelse, priszone og leveringsform, men generelt starter de, for private, ved 79 kr og går op derefter. Til virksomheder er der lavere priser at finde, når det kommer til større mængder af pakker der skal sendes. Desuden kan der tilvælges hurtigere levering, hvis man betaler et lille tillæg for aften- og weekendleveringer.

5. En miljørigtig løsning

Bring tager hånd om deres ansvar overfor klima og miljø. De har et mål om at reducere deres miljøbelastning og kun bruge vedvarende ressourcer til transporten fra 2025 og frem. I skrivende stund leverer Bring emissionsfrit med elbiler og cykler til over en million danskere. Det er en fordel for både klimaet og kunderne, der kan vælge en grøn leverandør.

Hvad skal du være opmærksom på?

Selvom Bring har mange fordele, er der også punkter du bør være opmærksom på. En af dem er, at de ikke dækker hele verden. Hvis man skal sende pakker til lande uden for Norden, kan det være mere besværligt og dyrt at bruge Bring. Man skal måske finde en anden leverandør som Postnord eller betale ekstra gebyrer.

Bring har en lidt lavere tilfredshedsgrad blandt adspurgte kunder, end deres konkurrenter. Ifølge en undersøgelse fra 2019 var kun 67% af kunderne tilfredse med Brings service. Det var lavere end andre leverandører som f.eks. GLS eller PostNord. Nogle af de typiske klager var, at pakkerne blev beskadiget, forsvandt eller blev leveret forkert.

Dermed ikke sagt at du kan forvente utilfredsstillende levering – Bring sørger typisk for at have pakkerne fremme 1-2 dage efter afsendelse. 

Opret en erhvervsaftale hos Bring

For at kunne afsende pakker med nedsatte priser til erhvervsdrivende, skal du først indgå en erhvervsaftale med Bring. En erhvervsaftale giver dig adgang til lavere forsendelsespriser og mulighed for at dine forsendelser bliver afhentet på dit lager. 

Det er desuden også muligt at tegne en udvidet forsikring af dine forsendelser gennem Bring, så du er ekstra sikret mod tab under forsendelsen. Uanset om du vælger at forsikre dig eller ej er du altid dækket af Brings aftalevilkår. 

Opret erhvervsaftale her >>

Send pakke med Bring

Når du sender med Bring skal du følge tre simple trin. 

  1. Pak dine varer sikkert og godt polstret i en papkasse eller lignende. Sender du skrøbelige genstande, skal du sørge for at have noget støddæmpende fyld i kassen for at beskytte genstanden bedst muligt. 
  2. Bestil afhentning af dine pakker på MyBring eller indleverer din pakker i et af de mange indleveringssteder landet over.
  3. Bring sørger for at pakken kommer sikkert og hurtigt frem til modtageren. 

Undervejs har du mulighed for at følge pakkens rejse gennem Bring track&trace. 

Bliver din pakke ikke afhentet på udleveringsstedet af din kunde, eller kan Bring ikke komme i kontakt med en kunde på hjemadressen, vil pakken sendes retur til dig efter 14 dage.

Bring leveringsmetode på din webshop

Som erhvervskunde hos Bring får du også mulighed for at integrere bestillingsprocessen af forsendelse af dine varer på din webshop. Med vores Bring plugin til Woocommerce [LINK] installeret på din webshop kan dine kunder vælge leveringsmetode og leveringssted direkte i din webshop.

Efter ordren er placeret gemmes informationerne sammen med ordren, og du kan nu printe din pakkelabel direkte fra din Woocommerce webshop. Du kan læse mere om hvordan du kan tilbyde levering med Bring her. 

Bliv en del af slænget!

Skriv dig op til nyheder, tips og tricks og eksklusive rabatter på licenser til vores plugins. 

Du vil høre fra os 1-2 gange om måneden, og du kan altid afmelde dig hvis du bliver træt af os.